Ny spårsele

Jag råkade visst klicka hem en ny spårsele här om dagen till Ludde. Visseligen så behöver vi en ny så jag antar att det är värt de ynka kronorna jag gav för den. Beställde från Engelsons eftersom jag tycke det va så bra sist jag beställde därifrån och då va det mina jaktbyxor. Dessa använder jag bara när vi är i skogen, trädgården eller i spår och än så länge har dom faktiskt varit toppenbra. Jag beställde selen i storlek wachtel så den borde passa honom. Jag ville ha en i reflex med en sådär flärp som man sätter linan i eftersom jag tycker det känns bäst helt enkelt. Den var faktiskt väldigt billig, 49:- gav jag för den. Hm undrar vad det är för fel på den då haha. Vi får hoppas på det bästa annars får jag helt enkelt se mig om efter en till. Den borde dimpa ner i brevlådan imorgon eller onsdag så får helt enkelt skriva om ett utlåtande då. Selen hittar ni här! Och såhär ser den ut!
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Liknande sele använder jag oxå på Tuffsen :) men den börjar vara ganska nött då jag alltid använder den ute. Tycker de e så praktiskt då det e reflex på den. På vilken sida hade du beställt den? Verkade juh inte så dyrt :)

Svar: På engelsons har jag beställt den :) kika in på deras hemsida dom har mer bra grejer :D
Hannah Fransén

2012-09-10 @ 13:04:03
URL: http://pia84.blogg.se
Postat av: Maggie

Några tips på vad man behöver ha som nybörjare för att vara redo för spår? =)

Svar: Till hunden så behöver du sele och spårlina det går att hitta på internet eller i en djuraffär. Jag köpte min lina hos granngården och även selen. Men nu har jag ju beställt ny från engelsons. Sen behöver du ju klöv och blod. Klöv kan du hitta på blocket, hos slaktare eller köpa av mig för 10 kr st. Ett snöre att dra klöven i, typ steksnöre tycker jag funkar skitbra :) Oömma kläder och skor som är vattentäta, gummistövlar typ. Sen är det bra att ha snitslar så du kan markera vart du har gått samt spårstart och slut. Dessa gör du enkelt själv med hjälp av klädnypor och plastband :) Jag har alltid med min våtservetter också om man kladdar ner sig lite. Hoppas du förstod annars är det bara att höra av sig igen :)
Hannah Fransén

2012-09-10 @ 14:17:51
URL: http://tildalefox.blogg.se
Postat av: Bea

Ja det är så kul att spåra dock blir det alldeles för sällan som vi gör de.
Vad kul att höra att du var nöjd med byxorna, har själv nämligen spanat på dom :)

Svar: Go for it säger jag bara på byxorna dom är helt suveräna! Jag skulle kunna ha dom på mig dygnet runt om det gick :)
Hannah Fransén

2012-09-10 @ 15:16:52
URL: http://smallshadow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0