Favoriterna

Det här är alltså Luddes absouluta favoriter. Boll på snöre och strumpa á la begagnad. Igår trippade han ut ur mitt sovrum som om han gick på moln och han såg så mallig ut. Då såg jag att han hade en strumpa i munnen men hann inte göra något förrän jag såg att han hade lagt sig i sin bädd med stumpan under huvudet och dragit världens längsta det-är-dags-att-sova-suck. Kände att jag inte riktigt kunde resa mig upp och ta strumpan när han såg så nöjd ut (det är det där med samvetet ni vet). Han fick helt enkelt ha sin strumpa kvar och han har inte lagt den speciellt långt ifrån sig sen dess. Detta är alltså en av husses gamla svettiga strumpor som har blivit en klar hit. Han brukar inte sno strumpor men den här var det nog något speciellt med. Den andra favoriten (boll på snöre) köpte jag för några månader sen på ICA. Såg den och förstod direkt att den skulle göra succé. 49:- som hittat! Man kan dessutom kasta sjukt långt med den. Ludde ser så rolig ut när han går omkring med den här inne eftersom han  håller den längst ut i snöret så bollen blir hängandes. Han kan bara sitta med den i munnen och bollen hänger ut och där sitter han skitnöjd. Ibland skakar han på den och ska dödas och då slår han sig själv i huvudet med bollen. Det är extra roligt tycker både han och jag! Men Ludde är en såndär som väljer sina leksaker med omsorg. Vissa har han sparat sen har bara var 8 veckor gammal och vissa flisar han på 5 min det är så olika. Men dom här har överlevt ett tag och har svårt att tänka mig att han skulle tröttna allt för fort!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0