skvallerträna

Nu bor vi ju i den stora staden där det till och med finns gatlysen som lyser på kvällen. Detta plus att vi inte längre har så pass stor tomt så man kan ut och springa, rastas och leka på den innebär att det blir betydligt mycket fler promenader om dagen. Vi brukar vara ute och gå ca fyra gånger om dagen. På grund av detta har matte tyvärr upptäckt vad som behövs tränas på och det är hundmöten. Ludde blir helt till sig när vi möter någon ute och det vill jag få bukt på. Därför ska vi ta upp skvallerträningen igen. Vi höll ju på lite med det innan men eftersom vi inte mötte någon när vi var ute och gick så gav jag upp det ganska snart. Men här möter man faktiskt en hel del hundar, cyklar, barn och ja allt möjligt så här är det faktiskt lönt. Så imorn ska jag iväg och köpa ett paket korv så jag kan belöna med (nej jag ska inte trycka i honom hela paketet) och en ny klicker! Lets go!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2992812/images/2012/pic_508472a9e087c322883d3f7f.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2992812/images/2012/pic_508472aa9606ee77ac637ce4.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker det låter vätigt att träna på hundmöten. Det känns som att det är rätt många som har problem med det. Är i för sig inte så konstigt då hundar vill hälsa på varandra och leka. Men problem kan det ju bli.

Fungerar skvallerträning bra? Har velat prova det med min vovve men är lite skeptisk.

Svar: Ja jag tycker det kan vara jobbigt att möta vissa hundar, eller snarare vissa äger när man är ute och går och jag vill inte att vi ska bli uppfattade på samma sätt. Därför tänker jag börja hårdträna på det. Hitills tycker jag faktiskt att det har fungeerat väldigt bra. Man måste bara öva själv på att klicka och belöna vid rätt tillfälle och timing (som jag tycker är det svåraste) jag var också väldigt skeptiskt från början men ge det en chans i alla fall :) Kram!
Hannah Fransén

2012-10-23 @ 10:23:59
URL: http://malinstal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0