Update om stugan!

Jag har faktiskt inte hunnit skriva så mycket här på sistånde för jag har verkligen haft fullt upp men jag ska försöka ge er en snabb uppdatering nu tänkte jag. Vi har hunnit en bra bit på stugan. Fått gräset klippt runtom, fått ut möbler skurat alla golv, städat, dammat, ja ni vet allt som hör till. Men det återstår fortfarande lite pyssel att göra. Som det ser ut nu så ska vi fira midsommarafton där på midsommardagen eftersom jag jobbar den 22a. Tur att man har vänner som kan tänkta sig att fira på fel dag. Det blir helt enkelt vår midsommar. Då ska det fixas kransar, midsommarstång, långbord och allt som hör till och jag tror det kommer blir superbra att vara just där ute. Ska försöka ta massa kort på hur det blir då. Vi har även fått in en vedspis nu eftersom den förra blev stulen men min hyresvärd fixade en ny till oss. Nu ska den bara putsas upp och kopplas in. Jag har sytt draperier till mitt linneskåp och vedförvaringen, har tyvärr inga bilder på detta nu men ska försöka fixa fram det till nästa uppdatering som förhoppningsvis inte dröjer så länge. Det som vi ska göra nästa gång är att ge oss på en av rabatterna som är kvar och försöka få upp staket för Luddes skull. Men här kommer lite bilder och förklaring på hur det ser ut i dagsläget. Hoppas ni ser skillnaden! Har ni några frågor som rör stugan så får ni mer än gärna ställa dom. Det kan gälla vad som helst!

Här har vi alltså framsidan där vi har hunnit få upp flagga och trasmatta vid dörren. Och framför rabatterna står det ljugarbänkar eller skvallerbänkar men den ena är borttagen pga gräsklippning. Jag har zinkbaljor vid varje knut för att fånga upp regnvatten och jag har fått dit blommor på trappen. Man kan skymta en sovandes syster längst ner i kanten om man tittar noga.
Här är det lilla rummet möblerat och städat. Dock saknas det fortfarande blommor i fönstrena här men det kommer!
Det lilla rummet ur en annan suddigare vinkel.
Den öppna spisen i det lilla rummet som vi tyvärr inte får elda i men då får man ställa dit ljus istället!
Här är det stora rummet med sängarna ditsatta det ska givetvis på lakan och grejer på dom innan det är klart. Sänggaveln gjorde vi lite smidigt med en överbliven dörr! Här testas sängarnas kvalité av Sam och Ludde. De var godkända.
Här är köksbordet i det stora rummet. Det är till och med blommor där inne!
Stora rummet från en anna vinkel. Kan för övrigt tillägga att gardinerna där inne är köpta på ikea de kostade 38:- förpackningen och är hur bra som helst eftersom de funkar som myggnät också!
Här binner det gott i spisen för första gången!

Kommentarer
Postat av: Jill

ÅÅÅ vilken söt stuga ni har!!

Den är en sån som man längtar till:)

ha det gott/ Jill

2012-06-07 @ 22:04:21
URL: http://www.livetpastorgatan.blogspot.com
Postat av: morsan

Vilket sött torp! Hoppas ni får en underbar sommar där!!!! / Lena

2012-06-07 @ 23:07:23
URL: http://lenashagtorp.blogspot.com
Postat av: kiwiberries

va mysigt!

2012-06-10 @ 00:01:27
URL: http://kiwiberries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0