Långfredag

Påsken måste vara den finaste högtiden. Alltså när det gäller pyntet menar jag då. Det är ljust och fint med fina färger. Mycket fäger. I alla fall hemma hos oss. Här det det gult, rött, blått lila jaa de flesta färgerna man kan tänka sig och jag tycker det är så fint. Fast i mitt rum är det mest bara ljust och pastell som gäller. Jag tycker det är så skönt att det äntligen börjar bli riktigt ljust och härligt. Hunden fick sig en omgång med alla saxarna idag. Både kortat och tunnat ut så nu är det bara en halv hund kvar. Tror faktiskt att han verkligen njuter av att bli klippt och fixad. Så skönt när man har en hund som behöver en hel del pälsvård. Det underlättar. Var med mamma på torget i Nybro igår och köpte lite tulpanet och en ny blomma att ha i fönstret där min ena pelagon inte kan stå längre. Den kommer brinna upp annars haha. Solen ligger på hela tiden. Så nu står det varsin tulpanbukett på mitt och Alex nattduskbord har även blandat i lite björkris. Så nu är det påskigt och fint i mitt rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0