Skogsfamiljen

Dagens påhitt har bestått av allt möjligt känns det som. Började dagen med att baka kladdkaka till ikväll och fixa lite. Senare kom min systers farmor och farfar hit och då blev det utflykt till den stora skogen och sjön. Vi åkte ner dit allihopa med korven i högsta hugg och satte genast igång med att göra en eld så vi kunde äta lite. Solen strålade och det var varmt och skönt nere vid den lilla insjön. Korv åts det i massor och Alexs helt underbara vetekrans var också uppskattad. Lite senare beslöt sig Alex och jag oss för att testa att spåra lite mer med Ludde och oj vad roligt han tyckte att det var. Alex drog sin jacka efter sig och gömde sig någonstans inne i skogen medan jag väntade med hunden tills han var klar. När jag fick klartecken eller antog att han var färdiggömd så släppte jag Ludde och lät honom leta. Snabb som blixten drog han iväg med mig i hasorna och givetvis hittade han husse bakom ett träd eller en sten, lika duktig som alltid.
Efter det drog vi oss iväg mot den andra skogen, svampskogen, för att se om vi kunde hitta något och jisses! Där stod det litervis med trattkantareller och bara väntade på att få bli plockade. Vi befann oss i skogen i ca 15 min och när vi  begav oss hemåt var vi 7 liter trattisar rikare.
Nu ligger två stycken änglar utslagna i sängen efter dagen men imorn väntar fler upptåg och fler äventyr.

Två stycken älsklingar trötta efter korvgrillning, sökande och svampplockning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0