Brödburken

Är nu hemkommen från Alex och vi har ätit massa gott så klart :) Vi tackar för det! Nu är även telefonhyllan instalerad och klar i mitt rum, bild på det kommer imorn. Imorgon blir det även en loppisrunda med Alex familj till emmaboda där vi ska besöka återvinningen och Sabines. Hoppas på att vi hittar en ny fin kruka till en av mina växter och kanske en lampa till hyllan. Imorgon kan vi nog även sätta in byrån och självklart kommer bild på detta också. Efter det så blir det skördefestbesök nr.1, vi ska dit på lördag också :) Full rulle så att säga.
Men på tal om loppisar så kan jag passa på att presentera en till av mina favoriter i samlingen nämligen en röd och fin plåtburk som jag hittade på en loppis alldeles i närheten. Jag betalade 50 riksdaler för den men det var det värt eftersom den är otroligt fin och en nilsjohan. För tillfället står den tom men den ska nog snart fyllas med massa gott bröd. Något ska man väl få ut av att vara tillsammans med en bagare :)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilken trevlig blogg, och vilket trevligt brödskrin!



Jag har ett precis likadant som jag tror att jag betalade 40kr för för ca 5 år sedan. Just nu står skrinet i skafferiet och jag förvarar lök i det. Vet inte varför, det bara blev så!



2011-10-12 @ 16:00:01
URL: http://osteromberget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0