Höstlöv

Här om dagen plockade jag en massa löv ute. Man måste passa på nu när de är så röda och fina. Det måste nog vara det bästa med hösten, alla färger, det är så otroligt vackert. Men för att återgå till saken så ska jag pressa och torka löven för att sedan använda dom till dekoration.

Så först är det bara ut och plocka plocka, stor som små med valfri färg. Jag tog små som var superröda.


Sen lägger man dom i en bok till exempel. Mellan bladen så klar och sen är det bara slå igen och ta fram om någon vecka när dom är torra och platta. Vips, så har man väldigt fint höstdekoration och om man vill att dom ska hålla extra länge och extra mycket så kan man lacka dom. Men jag tycker om att hålla det naturellt.

Kommentarer
Postat av: E M M E L L Y

sv: Tack så mycket! =)

2011-10-11 @ 21:28:22
URL: http://emmellys.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Härliga höst! Älskar fina höstlöv!

2011-10-12 @ 08:44:35
URL: http://hallonsemla.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0