Hur man klär galgar

Igår kväll började jag på att klä några av galgarna och blev helt okej nöjd men har inte bestämt mig för om jag ska klä resten än. Jag lägger upp bilder på hur jag gick till väga tänkte jag och så skriver jag en kort text till också! Jag hoppas att det kan hjälpa och kanske inspirera någon!

1. Börja med att ha en galge, hurdan spelar egentligen ingen roll. Man kan ju klä sina fula plastgalgar också om man vill. Och så behöver man tygremsor eller band. Kan vara jättefint med till exempel spetsband till. Jag har valt tygremsor i klara fina färger.
2. Knyt sedan fast remsan eller tyget i galgen där du vill börja.
3. Börja sedan tvinna runtom hela galgen.
4. När du sedan nått slutet på galgen så gör du en liten knut där också. Jag har valt att inte klä själva "kroken" men det kan man självklart göra om man vill det.
5. För att dölja de fula knutarna så har jag gjort rosetter över så de inte syns.
6. Sådär! Klara att användas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0