Bajs

Idag var det alltså anlagsprov i viltspår för vår del. Dock gick det inte alls som det var planerat. Ludde var helt ur fokus och jag med. Han verkade inte ens ha någon större lust och satte knappt ner nosen mot marken. Hur kan man få det problemet med en hund som aldrig annars lyfter på nosen? Är det någon gång det ska hända så är det väl nu haha. Vi har alltid gått klockrent och det har aldrig varit några problem tidigare. Jag misstänker att det var mitt fel helt enkelt. Jag höll in honom för mycket och han gick på spänd lina. Jag var dessutom lite nervös, frusen och väldigt trött.  det var dessutom någon som gick med sina hundar i skogen och visslade på dom. Såklart det ljudet Ludde lyssnar på som bäst. Men! Jag är inte den som ger upp och speciellt inte när jag vet att han är världens dunderspårhund egentligen. Så vi övar på ännu mer även om jag är osäker på om det egentligen spelar någon större roll, han hade nog en dålig dag. Så bokar vi ett nytt anlagsprov och om det blir till våren eller innan snön kommer vet jag inte det får vi se. Det får ta den tid det tar tills jag har det rätta suget igen. Men öva det slutar vi aldrig med!

Ludde på bussen i somras!

Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Nej va surt :(
Tror säkert det spelade roll med hundar i skogen och ofokuserad matte. Det vet jag av egen erfarenhet. Sista provet innan vårt anlag gick vi ett testspår för en domare. Lukas drog som sjuttsingen och jag fick bromsa en del för att hålla lagom tempo. När det väl var dags för anlag var jag skitnervös och genast beredd att bromsa. Vad gör Lukas? Går 20 meter och börjar sedan äta gräs och rulla i blåbärsris. Tji fick jag ;) Går mycket bättre när jag tar ett djupt andetag litar på hunden och låter han jobba..Lycka till inför nästa! Hoppas ni hinner klämma det innan snön kommer :)

2012-11-18 @ 08:52:16
URL: http://busgolden.se
Postat av: Anonym

Äsch! Visst harmar det då man vet att dom kan! Det går säkert bättre nästa gång. :)

2012-11-18 @ 09:20:07
Postat av: Pia

Jaha, missade tydligen namnet.. Det jag jag som skrev kommentaren just :)

2012-11-18 @ 09:23:52
URL: http://pia84.blogg.se
Postat av: Emma

Man kan inte vara på topp jämt! Lycka till nästa gång! :)

2012-11-20 @ 11:41:03
URL: http://ulltussen.blogspot.com
Postat av: Elon och Linus matte

Hundarna har verkligen sina dåliga dagar. Våra har klarat anlagsprovet, men lyckas inte få till en etta i viltspårprov öppen klass :(, men de funkar hur bra som helst annars att spåra. Tror de känner på husse eller matte hur läget är lite. Bättre lycka nästa gång, då tar ni det !!

2012-11-21 @ 23:03:39
URL: http://cockernelon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0