Torparhannah

Vet ni vad! Jag ska berätta en rolig sak för er. Jag har nämligen gått och hyrt ett torp helt ensam. Jag har hyrt den för ett år men förhoppningsvis så blir det många fina år där. Det finns varken el jeller vatten men en brunn alldeles runt knuten. Det är en del av charmen tycker jag. Eller har jag fel? Det är verkligen precis allt jag drömt om. Med öppna spisar och vedspis. Det kommer bli mitt alldeles egna lilla paradis där Alex jag och Ludde kan bo lite i sommaren. Vi har till och med gästrim där släkt och vänner kan sova när de kommer på besök. Det är en del att fixa i trädgården och även lite inne men bara sånt som är rätt roligt. Idag ska vi dit och fixa lite till. Jag är så lycklig!


Kommentarer
Postat av: ÖsterOmBerget

Ohoj, vad härligt!

Jag brukar tillbringa lediga dagar vid min sambos sommarställe. Där har vi förvisso el, men inget rinnande vatten och det är så skönt att vara där när allting får ta den tid det tar. Ingenstans är jag så rofylld som där!

2012-05-21 @ 14:17:49
URL: http://osteromberget.wordpress.com
Postat av: Elon och Linus matte

Gud vad mysigt...precis som maken och jag vill ha, men vi tycker inte vi har hittat det rätta, sedan är hyran så dyr. Hur betalar du per månad eller hur fungerar det ?

Blir så sugen på ett torp, men vi har ju ett huis att ta hand om, men ibland vill man bara komma iväg. Ser verkligen jättehärligt ut, får du betalt för det du fixar eller gör du det med egna pengar ? Jättetrevligt : )

2012-05-26 @ 19:27:49
URL: http://cockernelon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0