Vattenfall och svamp

Idag har jag varit en såndär skogsmänniska igen. Mamma fick upp mig och Alex relativt tidigt för att vi skulle ut och cykla i skogen och jag måste erkänna att jag inte var så jättesugen i början men när vi väl va ute i den kyliga höstmorognen så var det riktigt skönt och vilka fina ställen vi var på. Vi hittade en hel del svamp, eller trattisar rättare sagt, det finns gott om dom där ute nu. Tror vi fick med oss ungefär en hel papperskasse. Inget vi ska behålla själva dock eftersom vi redan har så mycket så det här skänkes helt enkelt bort till Alex syster och hans mormor och morfar. Blev en hel del härliga bilder på Alex och mamma och självklart svamp förstås, men lägger bara upp en liten del av det här :)

Nu kör vi!


Hittade en rödbrun jordstjärna, ska tydligen vara rätt ovanlig. Den är förövrigt gotlands landskapssvamp.


Ett fint litet stånd med trattisar, finns hur mycket som helst i skogen nu. Dom trivs bland mossa och ris i barrskog och gärna i en slänt.


Alex i sin snyggaste pose och outfit


Några riktigt taggiga röksvampar


Hittade en svamp som växte mycket mysko, nämligen in i stenen.


Och sist men inte minst så hittade vi en jättestor å som nästan hade ett vattenfall och den var stensatt nästan hela vägen, mitt ute i skogen. Hur häftigt är inte det :)

Kommentarer
Postat av: Christina

Taaaaack för svampen! Nu jävlar ska det göras såses, mat med svamp till, kantarellmackor och allt annat med svamp hehe.

2011-09-27 @ 20:08:20
URL: http://christinarooth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0