Förlovningen

I fredags fick jag en väldigt fin fråga av min pojkvän nämligen om jag ville förlova mig med honom och vad säger man till den som man älskar mest av allt? Ja såklart. Så här sitter jag med en vacker ring på mitt finger och bara njuter av att få vara hans fästmö. Men jag tänkte jag skulle berätta om hur det hela gick till. Jag misstänkte att det fifflades lite bakom min rygg för det var mycket som jag inte riktigt hängde med i när han pratade med mina föräldrar kvällen innan. Ja, mina föräldrar visste om precis allt eftersom han är så fin och frågade dem om lov först. Men så kom fredagen och Alex mötte mig i Kalmar efter jobbet, jag fick instruktioner om att åka dit nämligen. Vi satte oss i bilen åkte bort till slottet och parken där det tog stopp. Alex grävde fram massa grejer ut bagaget och så gick vi in och satte oss i parken på ett ställe som han redan hade sett ut eftersom jag tycker om när det är lite avskiljt. Så där satte vi oss och så tog Alex fram mina favoritmackor, briesmörgåsar och det var så gott. Självklart hade han också köpt champis, eftersom jag inte dricker och han körde bil haha annars hade det varit champagne. Vi mumsade på allt och tittade på alla erkorrar som sprang omkring, det var verkligen jättemånga. Sen rätt som det är så börjar Alex berätta vad han känner för mig och oss och jag börjar självklart att gråta och så tar han fram ringarna och frågar om jag vill förlova med mig honom. Självklart sa jag lite rosslig efter alla tårarna och sen satt de fin fina ringarna på vår fingrar. Efter det så bar det iväg till restaurangen där vi hade vår första dejt och så smällde vi i oss så mycket vi bara orkade. Sen åkte vi hem till mig där hela familjen väntade och så firade vi med dem. Det kunde inte bli en finare dag än så men hur det än hade blivit så hade den varit underbar bara jag får vara med honom. Så nu sitter jag här som en föredetta flickvän men en nuvarande fästmö, lyckligare än någonsin!
Jag älskar dig så mycket Alex!




Här är min fina ring, det står 24/1-11 evig kärlek i den. Ska ta en bild på bådas ringar när jag hinner!

Kommentarer
Postat av: Christina

Ja det är ju tur att all uppfostran jag lagt ner på honom lönar sig ;) hehehe

2011-10-24 @ 14:31:46
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Men åh vad fint! Grattis till er :) Nu när jag kikade igenom din blogg som hastigast så tyckte jag att jag kände igen din pojkvän, och när jag sedan ser att han heter Alex så vet jag ju faktiskt vem det är. Jag gick bageri/konditori samtidigt som honom på Jenny. Jag gick i vuxenklassen. All lycka till er!

2011-10-24 @ 16:46:15
URL: http://hallonsemla.devote.se
Postat av: mintekopp

Å stort, stort Grattis till er!!!

2011-10-30 @ 00:44:18
URL: http://www.mintekopp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0