Lantliv

Oj! Såg precis att det är nästan en vecka sen jag bloggade sist. Kanske är dags för ett inlägg nu då :) Ligger hemma ensam i min stora säng eller okej min trogne kompanjon Ludde ligger förstås bredvid. Alex är hemma och hälsar på sin mamma och pappa så han ska stannar där för natten. Blir så läskigt tomt. Lyxade nyss till det med ett bad framför bästeprogrammet Halv åtta hos mig, jag vet jag vet jag är en tant, men jag gillar det.

Ska snart avnjuta en stunds läsning i mammas nya Lantliv. Det är ju snart på tiden att jag tar mitt pick och pack och flyttar hemifrån men det är ju så svårt det där. Varken Alex eller jag vill bo inne i stan för ingen av oss trivs där och inte minst för att Ludde ska kunna ha lite tomt att springa på och för att kunna fortsätta med alla härliga skogspromenader. Helst av allt skulle jag vilja bo i ett litet torp med en liten ladugård till så att jag kan ha några får och några höns och så för att Alex ska få sin efterlängtade gris med. Men problemet är att vi har krav. Jag vill kunna värma huset med ved och därför ska helst en köksspis och en vanlig kakelugn/öppen spis vara kvar inne i huset men många av husen är antingen sönderrenoverade eller inte renoverade alls. Och de husen som är helt orörda har alltså inte ens el och vatten och det kostar en del att fixa till.Alex vill även att det helst ska finnas ett garage så att han får meka med sin pärla som han kallar den. Hmm det är inte lätt det här. Hur som helst, stan blir det inte! Folk blir så förvånade när vi berättar det här för dem för vi är ju "trots allt bara 19 år". Ja, men jag måste väl kunna få göra det som jag vill även om jag "bara är 19 år". Jag vill kunna fixa och dona i ett alldeles eget hus och att vara hemmafru är något jag defenitivt skulle kunna tänka mig. Så det så! Även om jag bara är 19 år.


En riktig dröm, om det finns el och vatten så klart


En gammal lantlivstidning, bilderna är tagna från google

Kommentarer
Postat av: Ingrid'bull

Jag tror ni kommer hitta alldeles rätt hus för er, bara ni har tålamod :)

2011-11-09 @ 23:25:10
URL: http://bulljaevel.blogg.se/
Postat av: Tellie Karlsson

Ved??!! vad har hänt? Kommer du inte ihåg när vi ståt i minusgrader och huggit loss veden för att sedan klyva den? Och du längtar efter den?

2011-11-10 @ 12:46:38
Postat av: Hannah

Jo, fast om man gör allt i tid så slipper man ju kylan haha :) Har du pratat med Alex om lördag? Kram

2011-11-10 @ 12:53:07
URL: http://littlebirdtoldme.blogg.se/
Postat av: Hanna-karolina

Jag var 19 när jag köpte mitt torp ska du veta, och det är det bästa jag gjort. Det gäller bara att lägga åt sidan samhällets normer över vad man förväntas att drömmma om och vilja när man är 19 och inse att man i ärlighetes namn är realistisk och strävar efter ett mer hållbart liv.

2011-11-10 @ 16:03:16
URL: http://hannakarolina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0